با مصرف چای در قوری چینی کف پهن دیگر نگران اضافه وزن خود نباشید

در همین حال، زمانی که قوری چینی کف پهن فعالیت‌های خود را گسترش دادند، بدهی‌های هنگفتی را به عهده گرفتند، قوانین زیست‌محیطی را زیر پا گذاشتند، و از خلأهای مالیاتی بهره‌برداری کردند.

از میان پالایشگاه هایی که موفق به دستیابی به اهداف کاهش ظرفیت شدند، برخی از آنها این کار را با شمارش مضاعف یا گزارش کاهش واحدهایی که بیکار شده بودند انجام دادند.

زمانی که پکن سهمیه‌های صادراتی اختصاص داده شده به قوری‌ها را لغو کرد و فروش محصولات از طریق شرکت‌های دولتی را ملزم کرد، تولید آن‌ها را در چین به دام انداخت و به مازاد سوخت داخلی کمک کرد.

سال 2021 آغاز آخرین تلاش دولت مرکزی برای تحکیم و تشدید نظارت بر بخش پالایش و محدود کردن ظرفیت کلی پالایش چین بود. کن علاوه بر اعمال مالیات سنگین بر واردات سوخت های ترکیبی، اقدامات مالیاتی و محیط زیستی سختگیرانه تری را اعمال کرده است.

انجام ممیزی و بازرسی پالایشگاه؛ انجام تحقیقات در مورد فعالیت های غیرقانونی ادعایی مانند فرار مالیاتی و فروش مجدد غیرقانونی نفت خام. واردات؛ و اعمال سهمیه های سخت تر برای صادرات محصولات نفتی با پیشرفت تلاش های کربن زدایی چین.

اکتبر گذشته، پکن سهمیه‌های واردات نفت خام را که به پالایشگاه‌های کوچک مستقل اعطا شده بود، برای اولین بار از زمانی که اجازه ورود به بازار داده شد، کاهش داد و در عین حال آنها را برای کارخانه‌های خصوصی بزرگ‌تر و کارآمدتر افزایش داد.

در میان ذینفعان اصلی این تخصیص‌های جدید، نسل جدیدی از بازیگران مستقل مورد حمایت استان‌ها هستند که مدت‌هاست علاقه‌مند به گسترش در تجارت پالایش نفت هستند.

سیاست پیرامون این کلاس جدید از کلان پالایشگاه های سبز فیلد، و همچنین توزیع جغرافیایی آنها مهم است. استراتژی اصلاحات پکن بر کاهش واردات پتروشیمی این کشور و رشد تجارت شیمیایی با ارزش افزوده بالا و در عین حال محدود کردن ظرفیت فرآوری نفت متمرکز است.

فشار پکن در این جهت منجر به توسعه پروژه های بزرگ پالایش و پتروشیمی تحت رهبری خصوصی شده است که مقامات محلی از آنها استقبال کرده و قاطعانه از آنها حمایت کرده اند.

با این حال، از سه مورد جدیدترین افزوده‌شده به چشم‌انداز پالایشگاه سبز چین، هیچ‌کدام در استان شاندونگ نیست، که کمی بیش از نیمی از ظرفیت پالایش مستقل کشور را در خود جای داده است.

مجتمع پتروشیمی یکپارچه هنگلی در لیائونینگ، تاسیسات ژجیانگ (ZPC) ژوشان در ژجیانگ، و کارخانه لیانیونگانگ شنگ‌هنگ در جیانگ سو واقع شده است.