برای رفع سر درد از گشنیز استفاده نمایید

تاثیر گشنیز بر رشد و تقویت مو؛ یکی از خواص فوق العاده تخم گشنیز تقویت ریشه مو است؛ شما می توانید پودر تخم گشنیز را به روغن موی خودتان اضافه کنید تا از دیدن نتیجه آن شگفت زده شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

شایان ذکر است دلایل زیادی در تایین و تحولات  قیمت بذر گشنیز می تواند دخیل باشد که یکی از این موردها برند به کار رفته در بسته بندی می باشد هر چه برند مطرح تر باشد قیمت آن هم به طبع بالا تر می رود و هر چه ناشناخته تر باشد نرخ کمتری را دارد.

از پودر بذر گشنیز ثنا برای طعم دادن و معطر کردن غذا استفاده می شود; استفاده از پودر این بذر برای از بین بردن بوی زهم ماهی بسیار عالی عمل خواهد کرد. شاید قابل باور نباشد که در اکثر ترشی هایی که ما می خوریم مانند ترشی مخلوط, لیته و… و یا حتی در غذا مانند فلافل از پودر این بذر به عنوان طعم دهنده استفاده می شود.

قطر بذر گشنیز زرد، بین1 تا 3 میلی متر است. بذر گشنیز نیم تا یک درصد روغن ضروری دارد که این روغن مواد مغذی شامل؛ لینالول، لیمونن، کارون، کامفور، بورنئول و المون می باشد. خواص آنتی اکسیدانی آن از رشد سلول های سرطانی، پیری زودرس، اضافه وزن، چربی خون، مشکلات قلبی عروقی و چروک شدن پوست جلوگیری کرده و خاصیت ضد عفونی کنندگی آن به درمان اگزما کمک می کند.