دیابت یک غدد درون ریز نسبتا شایع در گربه ها است

دیابت یک غدد درون ریز نسبتا شایع در گربه ها است.
در یک مطالعه اخیر در بریتانیا توسط McCann و همکارانش، شیوع در جمعیت گربه بیمه شده 1 در 230.113 گربه نر به طور قابل توجهی بیشتر از ماده ها به دیابت مبتلا بودند، به استثنای نژاد آموزش دوخت حوله تن پوش بدون الگو برمه که گربه های نر و ماده در آن قرار داشتند.
ریسک برابر احتمال ابتلا به دیابت در گربه های عقیم شده بیشتر از گربه های سالم بود.
همچنین افزایش قابل توجهی در فراوانی دیابت با افزایش وزن بدن و گربه هایی که گلوکوکورتیکوئید دریافت کرده بودند مشاهده شد.
گربه‌های برمه‌ای نه تنها در بریتانیا، بلکه در استرالیا و نیوزلند، به طور قابل‌توجهی (1 از 57) دیابت نسبت به گربه‌های ایرانی یا گربه‌های مو کوتاه خانگی، نه تنها در بریتانیا، بلکه در استرالیا و نیوزلند، چه چیزی طلا را جذب میکند شیوع بیشتری داشتند.
گربه پرشین
گربه‌ها در ایالات متحده. 115 در آن مطالعه، بیش از 50 درصد از گربه‌ها بیش از 10 سال سن داشتند و سن به عنوان مهم‌ترین عامل خطر شناخته شد.
نرهای عقیم شده و سالم از نظر جنسی نسبت به ماده های عقیم شده یا دست نخورده و همچنین گربه های چاق در معرض خطر بیشتری قرار داشتند.
مشخص شد که وزن بدن بیش از 6.8 کیلوگرم باعث افزایش 2.2 برابری گربه پرشین خطر می شود.
115 در مطالعه ای توسط Scarlett و Donaghue یک عامل خطر بیشتر مرتبط با چاقی (3.9) مشاهده شد.116 اخیراً، 117 شیوع دیابت 2/1% گزارش شد و عوامل خطر قابل توجه شامل جنسیت مذکر، افزایش سن برای هر دو جنس، افزایش وزن برای نرها و نه ماده ها و نژاد مخلوط برای ماده ها بود.
رژیم غذایی نیز به عنوان عامل خطر برای دیابت در گربه‌ها پیشنهاد شده است، به ویژه رژیم‌های حاوی کربوهیدرات بالا، اما شواهد علمی کمی برای حمایت از این تصور وجود دارد.
در یک مطالعه بزرگ بر روی 96 گربه دیابتی و 192 گربه کنترل همسان، عکس لباس مجلسی هیچ اثری از رژیم غذایی یافت نشد، اما محققان ارتباط معنی داری بین دیابت و فعالیت بدنی کم و محصور شدن در داخل خانه مشاهده کردند.
همکاران113 و مصرف رژیم های مرطوب (کم کربوهیدرات) و خشک (محتوای کربوهیدرات بالا) اما ترکیبی از این دو نیست.
  • منابع:
    1. Persian Cat
  • تبلیغات: 
    1. بازده ای محصول در درخت بادام هندی
    2. روش کاشت صحیح درخت بادام هندی
    3. کشور های پرورش دهنده ی درخت بادام هندی
    4. روش تکثیر بذر درخت بادام هندی