رنگ ساختمان در اصفهان موجب ریزش چهلستون شد

رنگ ساختمان در اصفهان قدرتمندتر از آن چیزی است که ما اغلب تصور می کنیم. فراتر از اینکه صرفاً به عنوان یک تزئین عمل می کند، رنگ می تواند بر روحیه، ادراکات، رفتارها و حتی وضعیت فیزیولوژیکی ما تأثیر بگذارد.

این بخشی ضروری از محیط ساخته شده ما است و با این حال هنوز اغلب به عنوان یک فکر بعدی در طراحی پوشش ساختمان تلقی می شود. وقتی صحبت از فضای داخلی به میان می آید، وبلاگ ها، مقالات و تحقیقات متعددی وجود دارد.

به شما کمک می کند تصمیم بگیرید از چه رنگ هایی در فضاهای مختلف استفاده کنید. چیزی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد این است که استفاده از رنگ در نمای بیرونی ساختمان می تواند به همان اندازه تأثیرگذار باشد.

ترکیب استراتژیک رنگ در نمای ساختمان، تأثیری فوری ایجاد می‌کند و قبل از اینکه وارد شویم، هدف، زمینه و هویت آن را نشان می‌دهد. انتخاب صحیح رنگ در ساخت و ساز همچنین می تواند به برقراری ارتباط با سلسله مراتب فضایی، برجسته کردن فردیت، شکستن ارتفاعات بزرگ و ایجاد آرامش یا افزایش سرزندگی کمک کند.

این استفاده پر زرق و برق از رنگ ممکن است مختص ساختمان هایی باشد که برای تجلیل از خدایان یا پادشاهان ساخته شده اند، اما حتی ساختمان هایی بدون این هدف بالاتر، هویت خود را تا حدی مدیون رنگ هستند.

از لحاظ تاریخی، مصالح موجود محلی، از چوب گرفته تا خشت یا سنگ آهک، پالت رنگ ساختمان را تعیین کرده اند و به برخی از مناطق زبان معماری بسیار متمایزی داده اند. حتی در سنت های معماری مینیمالیستی، رنگ نقش مهمی ایفا می کند.

چگونه می توان از رنگ برای انتقال معنی استفاده کرد؟ برای اینکه از پتانسیل رنگ ها در محیط ساخته شده خود استفاده کنیم، باید به معانی روانشناختی بالقوه پشت آنها نیز فکر کنیم. تئوری رنگ پیچیده است .

اما برخی از درک مشترک وجود دارد که می توان از آنها به عنوان نقطه شروع استفاده کرد. به عنوان مثال، آبی معمولاً احساسات مثبت، اعتماد به نفس و امنیت را منتقل می کند. این یک رنگ معتبر است.

همچنین می تواند حس آرامش را منتقل کند و اغلب در زمینه های تجاری و تجاری استفاده می شود. برعکس، قرمز – که اغلب به عنوان رنگ قدرت و اقتدار دیده می شود – حس انرژی و اجبار خاصی را منتقل می کند.