سیر تازه پاک شده به عنوان عامل اصلی سفیدی دندان مطرح شده است

سیر و ترکیبات آن از ایجاد تومورهای شیمیایی در کبد، روده بزرگ ، پروستات جلوگیری می کنند. مثانه، غده پستانی ، مری و همکاران، 1988  ریه ،پوست، و معده در هر دو مطالعات جوندگان و انسان.

دی آلیل تری سولفید (DATS)، یک ترکیب ارگانوسولفور جدا شده از سیر، فعالیت ضد سرطانی را هم در تحقیقات in vitro و هم in vivo نشان داده است.

سمیت سلولی DATS نسبت به سلول های اپیتلیال پروستات در مقایسه با سلول های سرطانی PC-3 کاهش می یابد. مکانیسم‌های ضد سرطانی احتمالی سیر تازه پاک شده و ترکیبات آن می‌تواند شامل مهار فعال‌سازی سرطان‌زا باشد.

علاوه بر این، DATS توده تومور و تعداد سلول های میتوزی را در تومورها کاهش داد. DATS باعث کاهش میتوز در تومورها، کاهش فعالیت هیستون داستیلاز، افزایش استیلاسیون H3 و H4، مهار پیشرفت چرخه سلولی و کاهش نشانگرهای پروتومور،شد.

مشخص شده است که اجزای سیر اتصال کووالانسی مواد سرطان‌زا به DNA را مسدود می‌کنند، تجزیه مواد سرطان‌زا را افزایش می‌دهند، دارای خواص آنتی اکسیدانی و مهار رادیکال‌های آزاد هستند و تکثیر سلولی، آپوپتوز و پاسخ‌های ایمنی را تنظیم می‌کنند.

آجون، یک ترکیب غنی از گوگرد محلول در روغن پایدار و ترکیب طبیعی مشتق شده از سیر، نشان داده شده است که علاوه بر سایر سلول های خونی بیماران لوسمی، باعث القای آپوپتوز در سلول های لوسمی می شود.

آجون از طریق تحریک تولید پراکسید، فعال سازی فعالیت شبه کاسپاز 3 و کاسپاز 8، آپوپتوز را در سلول های لوسمی انسانی القا کرد. سیر اثر اسید ایکوزاپنتانوئیک، یک سرکوب کننده سرطان سینه را هم افزایی می کند و با اثر اسید لینولئیک، تقویت کننده سرطان سینه، مخالفت می کند.