قارچ در عمان غذای اصلی ثروتمندان این کشور است

پلی ساکاریدهای ضد توموری جدا شده از قارچ ها اسیدی یا خنثی هستند و دارای اثر ضد توموری قوی هستند و از نظر ساختار شیمیایی تفاوت قابل توجهی دارند. طیف گسترده ای از گلیکان ها از هموپلیمرها تا هتروپلیمرهای بسیار پیچیده فعالیت ضد توموری را نشان می دهند.

پلی ساکاریدهای قارچ در عمان با فعال کردن پاسخ ایمنی ارگانیسم میزبان دارای اثر ضد توموری هستند، به عبارت دیگر، پلی ساکاریدهای قارچ مستقیماً سلول های تومور را از بین نمی برند. این ترکیبات از استرس بر بدن جلوگیری می‌کنند و ممکن است.

حدود 50 درصد کاهش در اندازه تومور ایجاد کنند و زمان بقای موش‌های حامل تومور را طولانی‌تر کنند. بتا گلوکان ها پلی ساکاریدهای اصلی موجود در قارچ هستند و حدود نیمی از توده دیواره سلولی قارچ را بتا گلوکان ها تشکیل می دهند.

این برای صنعت مهم است زیرا بسیاری از آنها در محیط رشد سلولی دفع می شوند و بازیابی، تصفیه و شناسایی شیمیایی آنها را بسیار ساده می کند. بتا گلوکان ها مسئول فعالیت های ضد سرطانی، تعدیل کننده ایمنی، ضد کلسترول، آنتی اکسیدان و محافظت عصبی بسیاری از قارچ های خوراکی هستند.

همچنین، آنها به عنوان محرک های ایمنی قوی در انسان شناخته می شوند و توانایی آنها برای درمان چندین بیماری نشان داده شده است. β-گلوکان ها به یک گیرنده غشایی متصل می شوند و این پاسخ های بیولوژیکی را القا می کنند.

محصولات طبیعی با بتا گلوکان قارچی هزاران سال است که مصرف می‌شوند و مدت‌هاست که برای بهبود سلامت عمومی مورد توجه قرار گرفته‌اند. بتا گلوکان ها توسط انسان سنتز نمی شوند و توسط سیستم ایمنی انسان به عنوان مولکول های خود شناخته نمی شوند.

در نتیجه آنها هر دو پاسخ ایمنی ذاتی و تطبیقی را القا می کنند. بتا گلوکان های قارچی به طور قابل توجهی برای انسان مفید هستند. آنها به طور قابل توجهی سیستم ایمنی بدن انسان را تحریک می کنند و از میکروب های بیماری زا و از اثرات مضر سموم محیطی و مواد سرطان زا که سیستم ایمنی را مختل می کنند محافظت می کنند.