قرار دادن لیمو خشک رودان بر روی چشم در هنگام خواب سبب جذابیت بیشتر چشم ها می شود

زمینه. مطالعات اخیر حاکی از آن است که مصرف روزانه لیمو خشک رودان تاثیر خوبی بر سلامتی دارد، اما این موضوع در انسان تایید نشده است.

در مطالعات قبلی ما، مشاهده شد که افرادی که از سلامتی خود آگاه هستند، بیشتر لیموترش مصرف کرده و ورزش می کنند. تجزیه و تحلیلی که این را در نظر می گرفت مورد نیاز بود.

روش شناسی. برای 101 زن میانسال در منطقه ای جزیره ای در هیروشیما، ژاپن، رکورد تلاش برای بلع لیمو و تعداد قدم های پیاده روی به مدت پنج ماه انجام شد.

نرخ تغییر (Δ%) اندازه‌گیری‌های فیزیکی، آزمایش خون، فشار خون و مقدار اندازه‌گیری شده موج نبض در طول دوره مشاهده محاسبه شد و همبستگی با مصرف لیمو و تعداد قدم‌های پیاده‌روی در نظر گرفته شد.

لیمو

در نتیجه، پیشنهاد شد که مصرف روزانه لیمو و پیاده روی برای فشار خون بالا موثر است زیرا هر دو ارتباط منفی معنی‌داری با فشار خون سیستولیک Δ٪ نشان دادند.

نتیجه گیری در نتیجه تجزیه و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه، این امکان وجود داشت که مصرف لیمو بیشتر با غلظت اسید سیتریک خون Δ% و تعداد مراحل با فشار خون Δ% درگیر باشد و حدس زده شد که تعداد مراحل و مصرف لیمو با مکانیسم های عملی مختلف با بهبود فشار خون مرتبط هستند.

گزارش شده است که مواد غذایی مانند کاتچین چای، لیگنین کاکائو و همی سلولز سبوس گندم اثر سرکوب کننده ای بر فشار خون در موش های صحرایی فشار خون خود به خودی (SHR) دارند.

چندین مطالعه لیمو را به عنوان یک میوه مهم برای ارتقاء سلامت و سرشار از ترکیبات فنلی و همچنین ویتامین ها، مواد معدنی، فیبرهای غذایی، اسانس ها و کاروتنوئیدها مورد تاکید قرار دادند.

اثر سرکوب کننده آب لیمو و فلاونوئید خام آن بر فشار خون در SHR گزارش شده است.