پودر شیرین بیان برای زخم معده عامل اصلی درمان کچلی شناخته شد

خواص دارویی ریشه پودر شیرین بیان برای زخم معده زمینه اصلی کاربرد درمان بیماری های دستگاه تنفسی (انواع مختلف سرفه، برونشیت، نای)، آسیب شناسی های دستگاه گوارش و بیماری های التهابی است. داروهای ضد سرفه مبتنی بر ریشه شیرین بیان به طور فعال در کودکان استفاده می شود.

زیرا آنها عوارض جانبی مانند حالت تهوع همراه با استفراغ ندارند. علاوه بر این، در میان مواد موثره ریشه شیرین بیان، یک جزء جدا شده است که می تواند ذرات ویروسی را سرکوب کند. این گیاه به دلیل اسید گلیسیریزیک دارای اثرات ضد اسکلروتیک است.

اسید با مولکول های استرول واکنش می دهد و از سنتز کلسترول بد جلوگیری می کند. علاوه بر این، شیرین بیان دارای اثرات ضد التهابی و ضد حساسیت است، به تحریک فعالیت غدد فوق کلیوی کمک می کند.

مواد ساپونین به افزایش تولید مخاط در سیستم گوارشی و تنفسی کمک می کند و از بافت ها در برابر تحریک و اثرات داروهای تهاجمی، ویروس ها و میکروب ها محافظت می کند. آنها همچنین خلط تجمع یافته در برونش ها را نازک می کنند، به سرفه آن کمک می کنند و همچنین مخاط را ضد عفونی می کنند.

فلاونوئیدها اثر ضد درد ملایمی دارند، به کاهش اسپاسم و التهاب کمک می کنند و به شل شدن عضلات صاف در برونش ها و دیواره روده کمک می کنند. همچنین، این مواد نفوذ پذیری مویرگ ها را برای قسمت مایع خون عادی می کنند.

شیرین بیان به طور فعال در بسیاری از زمینه های پزشکی استفاده می شود. به عنوان مثال، در زنان و زایمان، برای فرآیندهای التهابی در دهانه رحم و بدن رحم نشان داده شده است، به بهبود زخم و بهبود بدن کمک می کند.

عملکرد غده تیروئید را عادی می کند، به اصلاح آسیب شناسی های گوارشی کمک می کند، متابولیسم را عادی می کند، مشکلات روده ها و ناحیه تناسلی را از بین می برد و فشار خون را افزایش می دهد.