گلاب دو آتیشه کعبه هوا را تصفیه می کند

رزهایی که در منطقه گراس در جنوب فرانسه رشد می کنند که یک رز صورتی رنگ روشن است. بخش کوچکی از گل رزهای برداشت شده با آب تقطیر می شود تا گلاب معطر منطقه به دست آید. برای تولید گلاب، 1000 کیلوگرم گل را در سکوریت قرار داده و می‌جوشانند تا 1000 لیتر آب تقطیر شود.

آب تقطیر مجدد نمی شود و نشان دهنده گلاب دو آتیشه کعبه است. در فرآیند تقطیر حدود 100 گرم روغن مستقیم را می توان جدا کرد. این نشان دهنده عملکرد 1 کیلوگرم روغن گل رز در هر 10000 کیلوگرم در مقایسه با 1 کیلوگرم روغن گل رز از 4000 کیلوگرم  است.

بازده بالاتر دومی نشان دهنده سهمی است که تقطیر مجدد به بازده می دهد. از آنجایی که گلاب یک محلول است، باید در ظروف تمیز و در جای خنک تاریک نگهداری شود.مواد خام به طور کامل در آب غوطه ور شده و درجه حرارت تا نقطه جوش افزایش می یابد.

سپس روغن و آب از ماتریکس تقطیر می شود (عمدتاً با تقطیر با بخار) اما بخار به خودی خود وارد دستگاه نمی شود. با سرد شدن تقطیر، روغن و آب جدا شده و روغن به طور انتخابی حذف می شود.

یکی از مزایای این روش این است که روغن هرگز از دمای 100 درجه سانتیگراد بالاتر نمی رود و در نتیجه تجزیه حرارتی به حداقل می رسد. برای روغن های حساس به حرارت، دما را می توان با تقطیر تحت فشار کاهش یافته کاهش داد.

آب جدا شده نیز یک محصول است و به صورت گروهی فروخته می شود، به عنوان مثال، گلاب، آب اسطوخودوس، و غیره. اگر روغن پایه حاوی تعداد زیادی استر باشد، احتمالاً تحت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب داغ با هیدرولیز تجزیه می شوند و در نتیجه، یک روش استخراج جایگزین مناسب خواهد بود.

 فرانسیس می‌گوید گلاب می‌تواند به کاهش چین و چروک و لکه‌های پیری به دلیل آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد، مانند ویتامین C و E و فلاونوئیدها کمک کند.» در واقع، قرن‌هاست که زنان به گلاب به عنوان منبع جوانی روی آورده‌اند. پکار می گوید: در مصر باستان، زنان از گلاب برای کاهش چین و چروک و سفت کردن منافذ استفاده می کردند.